Et glimt fra Erhvervs mødet i 2017Thorning Friluftsspil arrangerer igen i år Erhvervsnetværksmøde ved forpremieren på årets musical GREASE. Ved netværksmødet vil der være indlæg af kulturminister Mette Bock og folketingsmedlem Karina Due. Borgmester Steen Vindum og det lokale folketingsmedlem Kristian Pihl Lorentsen deltager også i mødet. Efter mødet byder Friluftsspillet på grillpølser, fadøl og eminent underholdning med opførelsen af GREASE.

ormålet med erhvervsnetværksmødet er dobbelt: Dels får de indbudte virksomheder mulighed for at skabe nye netværksrelationer, hvilket flere for øvrigt havde glæde af sidste år og dels ønsker Friluftsspillet at udbrede kendskabet til sine forestillinger af høj kvalitet i håb om samarbejde med eventuelle sponsorer og øgning af tilskuertallet.

”Friluftsspillet fik selv stor glæde af arrangementet sidste år med kontakt til kommunikationsvirksomheden Skabertrang fra Silkeborg” fortæller formand for Thorning Friluftsspil Stefan Mäkinen. ”Skabertrang hjælper os med råd og vejledning om PR-planlægning, annoncering, sociale medier, videooptagelser mv. Det er en stor hjælp for os, og det er vi meget taknemmelige for”.

Netværksarrangementet foregår i Thorning Forsamlingshus og bakkes op af de lokale sponsorer og foreninger. Thorning Spejderne sørger for alt det praktiske, Thorning Bageri leverer kage, Restaurant Mads Doss samt Spar Thorning giver rabat på indkøb og Thorning Bryghus giver smagsprøver på øl.

Thorning Friluftsspil er et vigtigt aktiv for lokalområdet og skaber, sammen med det øvrige foreningsliv, sammenhængskraft i byen og lokalområdet. 160 glade frivillige er involveret i selve teaterproduktionens mange funktioner så som skuespillere, dansere, sangere, musikere, scenebyggere, kostumesyersker, sminkører, teknikere, PR-hold, billetsælgere, bestyrelse, kiosksælgere.

”Grease” opføres 7 gange fra d. 2. – 10. juni på Friluftsscenen i Thorning under de gamle egetræer – ”Danmarks hyggeligste Friluftsspil”. Billetsalget er i gang og priserne er de samme som de tidligere års – se nærmere på www.thorning.com.

Et glimt fra erhvervsnetværksmødet i 2017, hvor den lokale Louise Espersen og pianist Martin Jønsson underholdt med flere gode sange og ballader.

Et glimt fra erhvervsnetværksmødet i 2017,
hvor den lokale Louise Espersen og pianist Martin Jønsson underholdt med flere gode sange og ballader.

Et glimt fra erhvervs mødet i 2017

Friluftsspillets formand Stefan Mäkinen fortæller lidt om Friluftsspillet
og forestillingen ved Erhvervsnetværksmødet i 2017.

Læs mere om Erhvervs arrangement 2018.

Presseartikel af 5/4 2018